woensdag, februari 03, 2010

Expotips 17

Tentoonstellingen die ik graag zou bezoeken:
> "El greco, Domenikos Theotokopoulos 1900", een expo met werk van El Greco, van 4/2 tot 9/5/2010 in Bozar in Brussel. Een expo van El Greco in België? Droom ik of wat? Nee, het blijkt echt te kloppen. En er zijn wel degelijk belangwekkende werken te zien. Onder andere "De tranen van de heilige Petrus", één van mijn topfavorieten (foto). Done!
> "Curbs and Cracks", een expo met werk van Koen van den Broek, van 30/1 tot 16/5/2010 in het SMAK in Gent. De eerste overzichtstentoonstelling van deze kunstenaar in ons land en dus niet te missen. Tegelijk loopt er ook een expo met werk van hem op papier in het KMSK in Antwerpen, maar die lijkt me een stuk minder relevant. Done!
> "About Flowers and Taxis", een expo met werk van Werner Mannaers, tot 14/3/2010 in de Garage in Mechelen. Wie is toch deze geheimzinnige schilder waarvan er zoveel werk kan ontleend worden? Typisch zijn het niet de sterkste werken die Kunst in Huis aanbiedt, dus het kan echt wel de moeite lonen om eens te gaan zien. Done!
> "Radical Continuity", een expo met werk van Terry Rodgers, van 15/1 tot 27/2/2010 in Aeroplastics in Brussel. Schildert halfnaakt volk dat zich dood amuseert op feestjes. Een herkansing voor wie zijn overzichtstentoonstelling in Nederland vorig jaar gemist heeft. Deze tip komt van mijn vroegere leraar schilderen Chris Vanbeveren, waarvoor dank. Done!

Labels: