woensdag, november 11, 2009

Eigen werk 32

Meer dan vier maanden geleden studeerde ik af aan de avondacademie in Gent.

De jury wist vooral mijn werk op papier te smaken (dit schilderijtje bv), de schilderijen op doek vond ze wat te gekunsteld. Maar, toch goed geƫindigd. Op de opendeurdag kreeg ik een exporuimte toegewezen ipv de klassieke muur, toch wel een teken van appreciatie (zie foto). Ik vond het bijzonder leuk om de muren te decoreren maar of dit een meerwaarde opleverde weet ik niet. De rol van academie wordt nu vervuld door mijn zolderatelier. Ik noem het ook echt de academie, op woensdagavond en zaterdagmorgen zeg ik tegen mijn vriendin: ik ga naar de academie en ik ga de trap op. Regelmaat is de enige manier om het schilderen niet op te geven waardoor ook deze halve oplossing goed werkt. Momenteel maak ik vooral tekeningen. Er zijn er in pierre noire & sepia & houtskool (bv deze en deze), pierre noire of potlood & sanguine & houtskool (bv deze en deze) en houtskool & kleurpotlood (bv deze en deze). Noem het gerust voorontwerpen, bedoeling is dat ze vroeg of laat tot een schilderij leiden. Er is ook al deze aanzet van een schilderij.

Labels:

1 Comments:

Anonymous LIEVE said...





MOOI HOOR GEERT

2:09 p.m.  

Een reactie posten

<< Home