dinsdag, mei 12, 2009

Expotip 13

Tentoonstellingen die ik graag zou bezoeken:
> Het Magritte Museum in Brussel. Een nieuw museum volledig gewijd aan onze meest beroemde surrealistische schilder. Topwerken (foto) die vroeger in een verloren hoekje in het Museum voor Moderne Kunst hingen vormen de kern van de collectie. Niet te verwarren met het René Magritte Museum in Jette!
> "Against the Day", een expositie met nieuw werk van Luc Tuymans in Wiels in Brussel, tot 2/8/2009. Absoluut niet te missen, of je van zijn werk houdt of niet. Volgens mijn schilderleraar is het eraan te zien dat hij nooit langer dan één dag werkt aan een schilderij. Done!> "Drawings & Paintings", een expo met werk van Charlotte Beaudry in Aliceday in Brussel, tot 19/07/2009. Ik wil haar werk al lang eens in het echt zien. Voor wie haar niet kent, bezoek haar website nu!
> Beaufort03, werk van diverse kunstenaars op diverse lokaties aan de kust en in het Kunstmusem aan Zee te Oostende, tot 4/10/2009. De driejaarlijkse kunstmanifestatie aan de Belgische kust, niet te missen voor wie een artistiek voorwendsel nodig heeft om naar zee te gaan. Done!
> "Distanz von Nirgendwo", een expo met werk van David Salle in Kestnergesellschaft in Hannover (Duistland), tot 21/06/2009. Deze kunstenaar wordt mij aangeraden door mijn schilderleraar, ik zou met gelijkaardige dingen bezig zijn. In het oog te houden op zijn minst!
> "Automat", een expo met werk van Michaël Borremans in Kestnergesellschaft in Hannover (Duitsland), tot 21/06/2009. Na de fantastische uitzending over deze schilder op Canvas krijg ik weer eens zin om werk van Borremans te zien.

Labels: