maandag, april 09, 2007

Eigen werk 10


Het voorbije paasweekend draaide volledig rond schilderen. We hebben een kamer in ons nieuwe huis geschilderd en ik heb hier mijn eerste schilderij gemaakt. Het (schilderij) ging iets minder vlot dan het voorgaande, het was dan ook stukken complexer. De gele overall van de man was een karwei en ook de locomotief liet zich moeilijk vatten. Ik ben wel heel tevreden over de voorgrond en ook het bos op de achtergrond vind ik geslaagd. Beide zijn zeer grof geschilderd, een aanpak die relatief nieuw is voor mij. Een heel efficiënte methode, het staat er op 123 op en ziet er erg natuurlijk uit. Het verbruik van verf ligt wel een stuk hoger. Ook het gezicht van de man is goed gelukt. De titel van het werk is "Lekker gaan shoppen", afmetingen 90cm breed en 70cm hoog, techniek acryl op katoen.

Labels: