maandag, februari 12, 2007

Eigen werk 8


Op de academie heb ik onlangs nog dit schilderij afgewerkt. Afmetingen 90 op 70, techniek acryl op katoen. Voor de onderschildering heb ik weer de techniek van de 3 transparante lagen toegepast. De deklaag is dit keer niet erg dekkend, zodat je vooral het geel, maar ook deels nog het rood kan zien. Op aanraden van leraar Koen Vos heb ik ze met een grove borstel aangebracht, heel vrij. De kleuren zijn erg vuil, kwestie van de felle onderlagen af te zwakken. De wolk die uit het oor komt was een hele uitdaging. Wat denken jullie ervan?

Labels:

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Valt het je op dat de dag langer duurt als de rook om je hoofd is verdwenen?
Valt het je op dat de zon feller schijnt als de rook om je hoofd is verdwenen?
(dixit Boudewijn de Groot)

3:53 p.m.  
Blogger Ilse Jansoone said...

Mij kan het zeker bekoren. De compositie vind ik zeker geslaagd. Je bekijkt de persoon precies van beneden uit, als een kind, als een kleine mens. Het kleurengebruik is inderdaad dubbieus: onderliggend zeer fel, puur, bijna schreeuwerig, maar gedempt door de tertiaire, vuilere toplaag. De grijze rook uit het hoofd werkt intrigerend. Het is niet direct te ontleden wat de betekenis is. Zeker op dit formaat moet dit werk toch wel sterk op je afkomen. Mooie keuzes. I like it!

7:10 p.m.  

Een reactie posten

<< Home