zondag, oktober 01, 2006

Eigen werk 5


Hiernaast de twee andere schilderijtjes die ik nog in Denemarken heb gemaakt. Ik vind ze zelf niet zo geslaagd, ze zijn wat dicht geschilderd. De kleuren zijn ook nogal hevig. Belangrijk is dat ik weer wat aandacht heb besteed aan de achtergrond. En dat er eens iets anders op staat dan een gezicht, er is ook een arm te zien en de varkenskop staat op een gekostumeerde romp. Beide werkjes zijn gewoontegtrouw geïmproviseerde collages, louter gebaseerd op de prentjes die ik voorhanden had. Dat waren in dit geval de kranten die Jessie mee op reis had genomen en een paar toeristische folders over Denemarken. Aan deze laatste heb ik de achtergronden ontleend. Afmetingen: 36 op 30 cm. Techniek: acryl op papier.

Labels:

2 Comments:

Blogger Ilse Jansoone said...

Voor wat ik op het scherm kan zien, ik vind het sterke perspectivistische werken. Het enige dat het wat vlak trekt lijken me de luchten. Het is ook echt moeilijk om daar evenveel illusie van diepte in te krijgen. De rest vind ik heel krachtig qua uitstraling en origineel van beeld. Ik ben wel benieuwd naar het verhaal dat erachter zit. Die "geïmproviseerde collega's" intrigeren mij wel ;-)

9:14 a.m.  
Blogger Chris said...

Yeps Geert,
Ik heb wel iets voor je "pig with a plan". Zeer realistisch nu... Inzake kunstkritiek op tecnhisch vlak of connaisseurschap moet je van mij niet veel verwachten... hoogstens: i like it.

9:12 a.m.  

Een reactie posten

<< Home