donderdag, januari 15, 2009

Eigen werk 26

Het is ondertussen al lang geleden dat ik over de voortgang van mijn eigen werk heb bericht. Hiernaast en ook hier alvast twee werkjes op papier waar ik erg tevreden over ben. Ik ben begonnen met de landschapjes in houtskool. Die heb ik stevig gefixeerd met een aantal lagen acryl-fixatief zodat ik erop voort kon werken zonder iets uit te vegen. Ik heb er dan de figuren eerst op getekend en daarna op geschilderd, eest dekkend in grijstinten en daarna doorzichtig in kleur. De armen ontbraken op het bronmateriaal, dus heb ik er iets creatief mee gedaan. Zo is wel iets leuk ontstaan vind ik, de ruw uitgewerkte gedesatureerde achtergrond contrasteert mooi met de precies uitgewerkte figuur in kleur en die vormt op zijn beurt een interessante tegenstelling met de abstracte ongelukjes ernaast. Inhoudelijk is er het contrast tussen het neutrale en onschuldige landschap en de uitdagende houding van het vrouwelijke personage. Wat denken jullie ervan? Afmetingen: 30 op 40cm, techniek: houtskool en acryl op papier, titel: geen.

Labels: