zondag, november 23, 2008

Expotip 9

Tentoonstellingen die ik graag zou bezoeken:
> Werk van Klaas Van der Linden in Graffitishop Artifex in Gent, van 5/12/2008 tot 2/1/2009. Een hele goede schilder volgens mij. Ik zag vorig jaar werk van hem bij de Brusselse galerij Take Away, zie een eerder bericht daarover. Hij schildert wegenwerkers in fluovesten bij nacht, maar ik vind vooral zijn portretten fantastisch (zie foto). Blijkbaar is hij begonnen (of nog altijd bezig) als graffiti-artiest, vandaar ook wellicht de locatie van de expo. Done!
> Werk van Jan Van Imschoot in galerij Baronian-Francey in Brussel, tot 20/12/2008. Onlangs bezocht ik in de Witte Zaal een expo met werk van hem waarover ik niet te spreken was. Maar afgaand op de foto's op de website ziet deze tentoonstelling er wel goed uit. Van Imschoot is verder ook te zien in een paar groepshow's: in het CC te Mechelen en in galerij Areaoplastics. Check it out! Done!
> Werk van Johan Lingier in galerij Artstore in Brugge, tot 24/11/2008. Deze kunstenaar ken ik al sinds 2004 via het web, maar ik zag pas voor het eerst een schilderij in het echt op de Canvas collectie. Hij schildert vooral zelfportretten waarin hij zichzelf compromisloos afbeeldt. Ik bewonder zijn beheersing van acrylverf die in zijn laatste werken bangelijke proporties heeft aangenomen.
> "Ware Liefde", een tentoonstelling n.a.v. 30 jaar Kunst In Huis in GC De Markten in Brussel, tot 21/12/2008. Ik wist niet dat ze al zo lang bestonden! Zelf ben ik al 15 jaar klant, het is bijna niet te geloven. De expo is interessant om eens wat werken te zien die of voortdurend ontleend zijn of die niet in mijn uitleenkantoor in Dilbeek worden aangeboden. Er zal ook een top 10 van meest ontleende kunstenaars worden voorgesteld.
> "In These Woods Tonite", een tentoonstelling met werk van Stief Desmet in Galerie Fortlaan 17 in Gent, tot 31/01/2009. Alweer een oude bekende, al heb ik enkel al werk van hem in het echt gezien op Pushing The Canvas. Samples van beelden allerlei, laag na laag aaneengesmeed tot een stimulerend visueel geheel.
> "Unscene", een tentoonstelling met werk van o.a. Stephan Balleux, Vincent Geyskens, Tina Gillen in Wiels in Brussel, tot 22/2/2009. Heeft tot doel de Belgische kunstenaars van morgen voor te stellen, in totaal is er werk van een 20-tal kunstenaars te zien. Alweer een mooi initiatief van Wiels, al was het maar omdat er niet alleen Vlaamse kunstenaars te zien zijn, ook Brussel en Walloniƫ hebben artistieke beloften! Done!

Labels: