zondag, oktober 12, 2008

Eigen werk 22

Ondertussen op de academie... Ik werk op een totaal andere manier dan vorig jaar. Ik maak schetsen in houtskool die ik fixeer en waarop ik dan met verf verder werk. Afwisselend schilder ik op papier en op doek, kwestie van niet te lang aan hetzelfde te werken. En ik ga verder met het combineren van abstract en figuratief. Waarbij de abstracte delen als het ware aantonen waaruit de figuratieve delen onstaan zijn, namelijk uit verf. Ik denk dat juist dat de toeschouwer ook aanspreekt, dat hij sporen van het vervaardigingsproces aantreft en zo mee kan aanvoelen hoe wonderlijk schilderen wel is. De foto hiernaast is de huidige stand van zaken van het opzet op doek waarover ik het had. Er moet nog wat meer samenhang gecreƫerd worden. Hier en ook hier wat schetsen op papier.

Labels: