vrijdag, april 27, 2007

Blog blog hoera!

Vandaag is het precies één jaar geleden dat ik met deze blog begon. Bedoeling was in de eerste plaats om mijn passie voor schilderkunst voor mijzelf te documenteren. Kwestie van niet enkel te consumeren, maar ook te reflecteren. Hoe dikwijls overkwam het mij vroeger niet dat ik een maand na een tentoonstelling al niet meer wist wat ik gezien had. Oog in, oog uit. Vroeger kon ik ook geen cursus blokken zonder ze in eigen woorden uit te schrijven. Dus: opschrijven maar. Je moet al eens iets opzoeken om je tekst te doen kloppen, zodat je er nog mee bijleert ook. En als ik dan toch vergeet wat ik gezien heb googel ik het gewoon even op, de voordelen van het web weetjewel. Maar ik heb natuurlijk niet enkel voor mijzelf gemiddeld één bericht per week zitten schrijven. Ik wou mijn passie ook delen met anderen. Hoewel weinig lezers commentaar bleken te hebben op mijn berichten zag ik het dagelijks aantal bezoekers gestaag toenemen, al is 10 bezoekers per dag nu ook niet waanzinnig veel. Bedankt in elk geval. Ah ja, nog iets. Per ongeluk heb ik een tweede abonnement genomen op KunstHart. Daarvan heb ik al twee nummers gekregen, wie de rest wil krijgen moet gewoon een antwoord geven op de volgende vraag: Wie deed ooit de uitspraak dat in de schilderkunst het antwoord op de vragen "wat schilderen" en "hoe schilderen" ondertussen gekend is en we momenteel zijn aanbeland bij de vraag "waarom schilderen"? Het juiste antwoord lees je natuurlijk ergens op deze blog. Wie het met de betrokken uitspraak niet eens is mag dat trouwens altijd zeggen. Mail uw antwoorden massaal naar ghizt@skynet.be, de snelste wint. Veel succes.

2 Comments:

Blogger Ilse Jansoone said...

Gelukkige verjaarblog ;-) Ik wens je nog veel interessante kunstervaringen en vooral dito blogverslagen toe.

9:53 a.m.  
Blogger Geert Thijs said...

Bedankt Ilse! Voor wie nog geen abonnement heeft op Kunsthart: er is nog geen correct antwoord op de wedstrijdvraag.

9:16 p.m.  

Een reactie posten

<< Home