zaterdag, januari 06, 2007

Verblijfkunst


Door de verhuis vergeet ik bijna verslag uit te brengen over de expo Kunstverblijf. Die liep van 8 tot 10 december om het nieuwe huis van Chris Hoerée in Leuven op te warmen. Dat is zeker gelukt, op de vernissage vrijdag maar vooral op het feest zaterdag was veel volk. Vooral het werk van Sabine De Schutter had succes, ze heeft er zelfs één verkocht. Maar ook de bootjes van Peter Hautekiet, de schilderijen van Jorge Mendes, de tekeningen en aquarellen van Chris zelf en de grafiek van Hilde Vercruysse werden gesmaakt. Een aantal foto's vind je hier. Zelf had ik de kinderkamer beplakt met levensgrote prints. Het waren in feite digitaal uitvergrote collages, samengesteld uit fragmenten van mijn schilderijen (vergelijk bv. bijgaande foto met dit schilderij). Sommige van die schilderijen hingen er ook, plus digitaal werk dat ik al eerder eens heb getoond. Ik weet nooit goed wat ik van de reacties op mijn werk moet denken. Eigenlijk hoor ik altijd hetzelfde, namelijk dat ik een karakteristieke stijl heb. Sommigen zien de humor in mijn werk, maar ik denk dat de meeste mensen het een beetje verontrustend vinden. Dat hoef ik mij niet aan te trekken natuurlijk, zoals een vriendin ooit eens zei: je maakt nu eenmaal wat je maakt. Dankzij Chris heeft nu toch maar weer een paar 100 mensen mijn werk gezien. En voor de rest hebben we samen weer veel plezier gehad.

Labels:

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik heb al een aantal commentaren willen zetten maar met die switch van de bêta versie in blogger lukt het me niet steeds om te publiceren. ;-)
Ik ben helaas niet op de tentoonstelling geraakt, die vrijdagavond. Op de foto lijkt het me echter heel tof dat grote formaat. Dat geeft zeker een grotere impact?

6:03 p.m.  
Blogger Geert Thijs said...

Ha, ik heb de switch nog niet durven doen. Ja het grote formaat is echt wel tof. Natuurlijk een oude truuk om meer effect te sorteren: het monumentaal aspect weetjewel. Wel een dure kwestie: 50 Euro per vierkante meter.

1:58 p.m.  

Een reactie posten

<< Home