zondag, maart 08, 2009

Eigen werk 30

Dit schilderijtje is al een tijdje af. Waar het over gaat zou ik niet kunnen zeggen. Het is volgens mijn huidige aanpak gemaakt: houtskooltekening, fixeren, transparant overschilderen, dekkend afwerken. Bij de oase ontbreekt de dekking, enkel op de stoel gebeurde een verdere detaillering met zwart en transparant wit. De lucht en een deel van de voorgrond werd wel opaak afgewerkt, in het eerste geval met een dikke borstel, in het tweede geval met een paletmes. Titel: geen, techniek acryl op katoen, afmetingen 40cm breed en 30cm hoog. Intussen ben ik ook bezig met dit werk, alweer gefixeerde houtskool met transparante overschildering. Er moet nog een figuur op de voorgrond komen. Ook dit schilderijtje is nog niet klaar, de gezichten moeten nog worden verdiept met zwart en opgehoogd met wit, daarna zal met dekkende verf een abstracte toevoeging gebeuren. Tenslotte nog dit experiment op papier. Ja, het is Mireille Mathieu. Ik heb ze een "kleed" gegeven van rode verf aangelengd met blinkend medium. Bedoeling is om er kleine zwevende voorwerpen bij te tekenen (een hamer, een banaan, een fles etc.), alsof ze door Mathieu worden gezongen. Ik zou het daarna op doek willen overdoen. Graag commentaar!

Labels: