dinsdag, februari 10, 2009

Expotip 10

Tentoonstellingen die ik graag zou bezoeken: > Werk van Tjebbe Beekman in het GEM in De Haag, van 13/12/2008 tot 15/3/2009. Deze schilder is mij aangeraden door mijn leraar. Die is intussen zelf gaan zien en was bijzonder enthousiast. Stedelijke landschappen op enorme formaten, gebruikt behalve verf ook touw en zand om het oppervlak de gewenste textuur te geven.
> "Superapocalyptisticexpialidocious", een expo met werk van Michael Dans in Aliceday in Brussel, van 7/2/2009 tot 14/3/2009. Deze schilder kennen we nog maar pas van de expo "Unscene" in Wiel's en we kunnen hem al niet meer missen.
> "Superstories", Tweede Triënnale voor beeldende kunst, mode en design, van 7/2/2009 tot 10/5/2009 op verschillende plaatsen in Hasselt. Nog eens een goed excuus om naar Hasselt te gaan.
> "Tartans", een expo met werk van Stefan Annerel, tot 14/03/2009 in Galerie Kusseneers in Antwerpen. De titel verwijst vermoedelijk naar de patronen van Schotse rokken waarop Annerel zich baseert. Als ik in Antwerpen ben ga ik zeker eens passeren, vooral omdat ik tot de selecte club van eigenaars van een schilderij van Annerel behoor!
> "Da Van Dyck a Bellotto", een expo met o.a. werk van Brueghel, Rubens, Van Dyck en hun Italiaanse schildercollega's, van 20/2/2009 tot 24/05/2009 in de Bozar in Brussel. Schilderijen uit het bezit van de allereerste Italiaanse koning. Done!
> "Dry and wet paintings" met werk van o.a. Tina Gillen, Karin Hanssen, Patrick Vanden Eynde in Crown Gallery in Brussel, tot 28/2/2009. Tja, de galerij waar ik al zo lang eens wil komen, en het lukt mij maar niet.

Labels: