zondag, november 18, 2007

Eigen werk 15

Dit schilderij heet "Voor weekend en vrije tijd". De man heeft een pak aan om hem tegen de stress van het weekend en de terreur van de vrije tijd te beschermen. Het chalet in het groen staat symbool voor het weekend en de vrije tijd. En het feit dat het tafereel geschilderd is ook, want schilderen is toch de nummer één vrijetijdsbesteding? Het zou ook kunnen dat de man in het beschermingspak een aanslag met zenuwgas heeft gepleegd op de bewoners van het chalet. Wie wil voor mij nog een bedenkelijk verhaal bij dit schilderij bedenken? Ik ben benieuwd naar de reacties! Techniek: acryl op doek. Afmetingen: 70cm hoog, 90cm breed.

Labels:

2 Comments:

Blogger Ilse Jansoone said...

Stress van het werk, stress van de vakantie, dat had ik al gehoord, maar stress van het weekend, de vrije tijd, de hobby, het schilderen. Maf concept, die moet ik onthouden ;-)

11:44 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

- 'Beam me up, Scotty!'
- Heerlijk, stressloos struinend, na die knellende
werkweek ...
- Feel free at last!
- Oei, mijn mobieltje vergeten!
- Quality time!
- Daar keek ik al lang naar uit!
- Hopla met de beentjes!
- Zie ik er niet uit? Des te beter!
- Ik heb er zin in!
- Hopelijk kom ik dat Michelin mannetje niet
tegen. Hij zal me niet herkennen, denk ik.

9:58 a.m.  

Een reactie posten

<< Home