zaterdag, augustus 18, 2007

Eigen werk 13

Deze vakantie heb ik maar één schilderij gemaakt. Ik heb nochtans vlijtig geschilderd, al kan het altijd beter natuurlijk. Probleem was de complexiteit van het beeld. Daar staat genoeg op om drie schilderijen te maken. Een paar dingen zijn wel goed gelukt: de knielende man, de huisjes, de figuurtjes op de achtergrond. De bomen zijn nogal naïef geschilderd, het strand kon vlotter en ook het water is wat vreemd. Minst goed gelukt zijn misschien wel de vrouwelijke figuren in het water. De kleuren zitten wel goed denk ik, lekker straf. Wat is jullie mening over dit schilderij? Titel: Discreet bevallen. Techniek: Acryl op linnen. Afmetingen: 70cm hoog en 90cm breed.

Labels:

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wat moet dit voorstellen? mensen die knielen en yoga doen op het water? dat gephotoshop leidt tot slechte schilderijen...beter is het om u met een doek bij het water te zetten (of eens een foto van water te bestuderen) en dan uw impressies neer te zetten in verfstreken. Nu is het een onsamenhangende en gekunstelde boel. Andere aanpak vereist.

12:54 p.m.  
Blogger Geert Thijs said...

Wat moet deze reactie voorstellen? Kan dat niet wat opbouwender? Grapje, ik moet u bij dit schilderij zeker gelijk geven. Ik zei zelf in het bericht al dat het water op niet veel trok. En de thematiek is inderdaad ook niet denderend. Anderzijds heb ik nu ook geen zin om jaren achtereen op de weergave van water met verf te studeren, dat zou ook maar saaie schilderijen opleveren. Moeilijke keuze.

9:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home