zondag, december 12, 2010

Expotips 21

Exposities die ik graag zou bezoeken:

> Schilderijen van Adrian Ghenie in het SMAK in Gent tot 27/3/2011. Begin van dit jaar heb ik de expo gemist in galerij Tim Van Laere  in Antwerpen. Maar deze Roemeense schilder is zo goed dat hij al in het museum-circuit zit en nu dus in het SMAK te bewonderen is. Alleen hoop ik dat er niet enkel de recente collage-schilderijen te zien zijn, want die vindt ik nu net iets minder. Done!
> "Drawing documents" met werk van oa Rinus Van De Velde in Extra City  in Antwerpen  tot 6/2/2011. Tekenen is terug aan het opkomen. Het biedt dan ook een aantal plastische mogelijkheden die schilderen niet heeft. De tekening is zijn status van voorstudie van een schilderij al lang ontgroeid. Done!
> "The power of drawing" met werk van oa Borremans, Heck, Hanssen, Raveel, Van den Broeck, Van Imschoot, Van de Velde en Van Kerckhoven tot 22/1 in galerij Geukens  & De Vil in Antwerpen. Tiens, veel werk van schilders. Spreekt een beetje tegen wat ik hierboven beweer over tekenen als zelfstandig medium.
> "Relax Most Of Your Muscles" met werk van Dennis Tyfus in Be-Part in Waregem tot 30/1. Regelmatig kom ik ergens wel eens iets van hem tegen, laatst nog op een expo in Bozar (ik weet niet meer welke). Een beetje Hell'O Monsters of Fred Bervoets of Kati Heck (lino's) of zelfs Kamagurka. Grafisch heel leuk, underground & psychedelisch. Bezoek ook eens zijn bijzonder leuke website.

Labels: