zondag, februari 03, 2008

Expotip 2

Tentoonstellingen die ik graag zou bezoeken:
> Walter Swennen in Aliceday in Brussel, tot 23/02/2008. In Kunsthart staat een interessant interview met deze schilder.
> "De magie van het geschilderde beeld" in De Zebrastraat in Gent, van 1/03/2008 tot 6/04/2008. Over de innovaties in het schilderswezen. Met o.a. Thomas Huyghe.
> "Dry and wet paintings" in de Crown Gallery in Brussel, tot 9/02/2008. Werk van enkele schilders die ik eigenlijk zou moeten kennen. Tordoir is bekend, Karin Hanssen en Maryam Najd ben ik al eens tegengekomen, maar Tina Gillen en Patrick Vandeneynde zijn mij totaal vreemd.
> Nic Andrews in het Museum Felix De Boeck in Drogenbos, tot 2/02/2008. Deze expo heb ik helaas gemist. Van een veelbelovende schilder, leerling van Fred Bervoets. Zie foto.
> "No man's land" in de Verbeke Foundation in Kemzeke, tot 4/05/2008. Hier wil ik al lang eens naar toe.
> "Het appèl van de kip" van Koen Vanmechelen in Museum Het Valkhof in Nijmegen (Nederland), tot 29/06/2008. Er stond een zeer boeiend interview met deze conceptuele kunstenaar in De Morgen. Met o.a. de volgende intrigerende uitspraak: "Om vrij te zijn moet je iets vangen".

Labels: