zaterdag, januari 19, 2008

Eigen werk 17

Mijn laatste schilderij zie je hiernaast. Het is gebaseerd op een foto van een man in een speelgoedvliegtuig, genomen op een parade in het stadje Cheyenne in Amerika (bedankt Trimidi!). Met een aangepaste achtergrond lijkt het wel of het vliegtuigje echt het luchtruim doorklieft (bedankt Photoshop!). Ik heb alweer geen titel, tenzij ik deze van de foto overneem: U.S. Rocket. Maar ik zou er liever één hebben die niets met het onderwerp te maken heeft. Wie heeft een idee? Het schilderij is qua opbouw een beetje afwijkend. Ik heb de onderlaag in een kleur geschilderd die ik heb verkregen door mijn verfrestjes samen te voegen. Het resultaat was niet grijs zoals verwacht, maar eerder een vies bruin. Om diepte te suggereren moest ik de achtergrond zo transparant mogelijk laten. Daarom was ik aangewezen op glacis om er toch wat kleur aan te geven. Maar daarmee heb helaas ik het bruin niet helemaal weg gekregen. Dat heb je als je de schilderstijl van je leraar wil imiteren! Techniek: Acryl op doek, afmetingen 90cm breed en 70cm hoog.

Labels: